Kaip verslo ir žmogiškųjų išteklių įrankis, įmonės misijos aprašymas ne visada gerai įvertinamas ar suprantamas. Pavyzdžiui, kai vykdomas uab steigimas daugelis net nesusimasto apie misiją ir aiškų veiklos tikslą. Kartais įmonė rašo savo misijos pareiškimą vien todėl, kad jaučiasi įpareigota – ir rezultatas gali būti neaiškus, bendras… ar net pasityčiojimo objektas. Kitaip tariant, jam trūksta jokio kito tikslo, kaip tik pažymėti langelį.
Bet kai įmonės misija yra parašyta tikru tikslu, ji gali įkvėpti ir vadovauti organizacijai, jos darbuotojams ir klientams. Štai du pavyzdžiai „mūsų misija yra būti pirmuoju vartotojo pasirinktu maistu, pristatant išskirtinės kokybės produktus ir puikų aptarnavimą už konkurencingas išlaidas dirbant greičiau, paprasčiau ir kartu.“ – Sainsbury
“Norėdami išauginti pelningą oro liniją, kurioje žmonės mėgsta skraidyti, o žmonės – dirbti”. – Mergelės Atlantas
Šie pavyzdžiai apibūdina jų įmonių tikslus trimis pagrindiniais būdais, iliustruodami tikrąjį misijos tikslą ir gero vertę.
Kodėl misija?
Per daug akivaizdu sakyti, kad misija apibūdina jūsų misiją. Kyla klausimas, kodėl apskritai tai apibrėžti? Kokią vertę tai suteikia?
Misijos pareiškimas gali:
Atsakykite į klausimą „kas yra jūsų įmonė?“ Tai yra pirmas dalykas, kurį nori žinoti potencialūs klientai, partneriai ir darbuotojai. Įkvėpkite juos atsakymu, ir jie labiau linkę įlipti į laivą.
Pasakykite pasauliui, ką darote ir kodėl. Kai darbuotojai ir klientai tiki tuo, ką darote, motyvacija ir įsitraukimas yra didesnis.
Apibrėžkite savo padėtį rinkoje. Kurias rinkas aptarnaujate ir ką joms atnešate?
Pasakykite, kokią problemą sprendžiate. Dauguma įmonių egzistuoja tam, kad užpildytų rinkos spragas arba patenkintų konkretų poreikį. Tavo misija gali įtraukti žmones, kuriems reikia tavo pagalbos.
Išsikelkite savo tikslus. Ar jūs ketinate padaryti pasaulį geresnį, ar kurti banką? Tikslų apibrėžimas misijos aprašyme gali padėti pritraukti tinkamus darbuotojus, partnerius ir klientus.
Viduje apibrėžiant visas šias dimensijas trumpu, gerai parašytu pareiškimu, galite padėti savo organizacijos strategijai vadovautis dabar ir ateityje.

Kam adresuojamas misijos pareiškimas?
Svarbi priežastis, dėl kurios sunku parašyti misijos pareiškimą, yra ta, kad joje yra trys auditorijos: jūsų darbuotojai, klientai ir įmonės suinteresuotieji subjektai. Geras misijos pareiškimas glaustai nagrinėja visus tris. Tiesiog pažvelkite į pirmiau pateiktą Mergelės Atlanto pavyzdį – jis kiekvienai grupei nurodo, ką įmonė siekia padaryti jų labui.
Ką jūsų organizacija veikia dėl darbuotojų?
Pagrindinis misijos tikslas yra įkvėpti darbuotojus prisijungti prie jūsų organizacijos ar likti joje.
Nėra vietos gilintis į detales. Ir svarbu dabar nežadėti kažko, ko galbūt negalėsite pasiūlyti ateityje – misijos pareiškimai paprastai galioja kelerius metus, nepamirškite. Tuo pačiu metu pernelyg bendras pareiškimas neturės jokios įtakos. Gera misija apibrėžia bendrą įmonės tikslą siekti darbuotojų aplinkos.
Ką jūsų organizacija daro klientams?
Misijos aprašymas taip pat yra priemonė paveikti potencialius klientus pirkti iš jūsų ar dirbti su jumis.
Kaip ir aukščiau paminėtame „Sainsbury“, kurie siekia pristatyti „išskirtinės kokybės produktus ir puikų aptarnavimą už konkurencingas išlaidas“, jūsų misija turėtų apimti, kodėl klientai renkasi būtent jus.
Ką jūsų organizacija daro savininkams?
Misijos pareiškimas gali atrodyti labai į išorę nukreiptas dokumentas. Vis dėlto jo paskirtis apima ir organizacijos krypties nurodymą.
Pabaigai
Jei jūsų misija aiškiai nurodo, kodėl įmonė veikia – kaip „Virgin“ pavyzdyje – „auginti pelningą aviakompaniją“, ji gali vadovautis strategijos, vertybių ir tikslų sprendimais ateinančiais metais. Sužinokite daugiau financelt.lt.